Pályázati felhívás – Intézmény vezető

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

Almásfüzitő Község Önkormányzata a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL törvény 94. § (3) bekezdése alapján, figyelemmel a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § – 6. § rendelkezései alapján pályázatot hirdet a Petőfi Sándor Kulturális Szabadidőközpont és Könyvtár  (2932 Almásfüzitő, Petőfi tér 6.) intézményvezetői munkakörének betöltésére.

A munkaviszony létesítésére, tartalmára, megszüntetésére a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényben (a továbbiakban: Mt.) foglaltak az irányadók.

A betöltendő munkakör megnevezése: Intézményvezető

Az intézményvezető feladatköre:

  • Gondoskodik az intézményben folyó szakmai tevékenység feltételeiről.
  • Biztosítja a Petőfi Művelődési Ház, Könyvtár, Közösségi Ház, Sportház, Duna-parti pihenőház és az Azaum, Római Tábor zavartalan működését.
  • Összehangolja a dolgozók munkáját a célkitűzések megvalósítása érdekében.
  • Gondoskodik az intézmények éves munkatervének, költségvetési, felújítási és más terveinek előkészítéséről, végrehajtásáról.
  • Képviseli az intézményt.
  • Kapcsolatot tart az állami, társadalmi és egyéb szervezetekkel.
  • Évenként összegzi, elemzi az intézmények munkájának tapasztalatait.
  • Kapcsolatot tart a média képviselőivel.
  • Bérleti szerződéseket készít.
  • Figyelemmel kiséri a pályázati kiírásokat, összeállítja az intézmények pályázati szakmai anyagait.

Az intézményvezető hatásköre:

  • Gyakorolja a munkáltatói és fegyelmi jogköröket.
  • Irányítja és ellenőrzi az intézmények dolgozóinak munkáját, elkészíti a munkaköri leírásukat.
  • Javaslatokat dolgoz ki az intézmények fejlesztésére.
  • Vezeti az intézmények munkaértekezleteit.

Az intézményvezető felelős:

  • Az intézmények tartalmi munkájáért, az azt szolgáló munkaterv és költségvetés teljesítéséért, az intézmények rendeltetésszerű működéséért.
  • A vagyonkezelésért.
  • A munkavédelmi, tűzrendészeti, közegészségügyi előírások betartásáért.
  • A Füzitői Napok, a község ünnepi rendezvényeinek előkészítéséért és megszervezéséért.
  • A havi pénztárjelentések pontos elkészítéséért.

Az intézményvezető foglalkoztatási jogviszonya:

Az intézményvezető az Mt. szerinti vezető állású munkavállalónak minősül, így foglalkoztatására a vezető állású munkavállalóra vonatkozó, a vezetői megbízás időtartamára szóló munkaszerződés megkötésével kerül sor.

Próbaidő:

A munkaviszony létesítése 3 hónap próbaidő kikötésével történik.

A munkaviszony kezdő és befejező időpontja:

A munkaviszony kezdő időpontja: 2025. március 1.

A munkaviszony befejező időpontja: 2030. február 28.

 

A munkabér, illetve annak megállapítása:

Az intézményvezető munkabérének megállapítása az Mt. rendelkezései alapján, a felek közötti megegyezés szerint történik. A munkabért és a juttatásokat a munkáltatói jogkör gyakorlója állapítja meg figyelemmel a pályázó bérigényére, a rendelkezésre álló önkormányzati előirányzatokra.

 

 A munkakör betöltésének feltételei:

Az állami és önkormányzati fenntartású muzeális intézményekben foglalkoztatott az lehet, aki:

  • cselekvőképes,
  • büntetlen előéletű és nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt,
  • megfelel a miniszter rendeletében előírt képesítési és egyéb feltételeknek.

A munkakör képesítési követelményei:

A kulturális intézmény vezetőjével szemben támasztott követelményeket a Rendelet 1. melléklete 9. pontja tartalmazza.

  • felsőfokú végzettség és közművelődési szakképzettség, vagy nem szakirányú felsőfokú végzettség és felsőfokú szakirányú szakképesítés;
  • végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlatot szerzett;
  • az állami vagy önkormányzati fenntartású kulturális intézményben a vezető állású munkavállaló esetében a munkakör betöltésének feltétele államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés igazolt elvégzése. Ennek hiányában a vezető állású munkavállalói munkakör betöltését követő két éven belül köteles a képzést elvégezni, és az azt igazoló okiratot be kell mutatni a munkáltatói jogkör gyakorlójának. Aki a képzést határidőben nem végzi el, és a képzés elvégzését igazoló okiratot nem mutatja be, a munkakörben nem foglalkoztatható tovább.

 

Mentesül a képzés elvégzésének kötelezettsége alól, aki jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik, vagy a képzést az intézményvezetői munkakör betöltését megelőzően elvégezte, és azt okirattal igazolja.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:

  • népművelői területen szerzett szakmai gyakorlat és képzettség,
  • legalább 5 év intézményvezetői tapasztalat,
  • „B” kategóriájú vezetői engedély,
  • felhasználói szintű számítógépes ismeretek,
  • átlag feletti népművelői képesség
  • helyismeret

A pályázatnak tartalmaznia kell a pályázó:

  • a pályázó szakmai önéletrajzát,
  • részletes szakmai és vezetési programját,
  • a munkakör betöltésének feltételeit igazoló dokumentumokat, valamint
  • bérezési igényét (bruttó havi munkabér)

A pályázathoz csatolni kell:

  • az előírt végzettséget, szakképzettséget, valamint a szakmai gyakorlatot tanúsító iratok másolatát. (a pályázó a szakmai bizottság ülésén köteles bemutatni a végzettséget tanisító iratok eredeti példányát, vagy annak közjegyző által hitelesített másolatát)
  • a pályázó nyilatkozatát arról, hogy:
  1. az Mt. 211. §-a szerinti összeférhetetlenség esetében nem áll fenn,
  2. a pályázatot az arra jogosult testületek zárt vagy nyilvános ülésen tárgyalják,
  3. a pályázati anyagban szereplő személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul,
  4. nem áll a munkakörének megfelelő vagy a munkakörének részét képező foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt,
  5. a benyújtott dokumentumok hitelesek,
  6. vezetői megbízás esetén a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének eleget tesz,
  • 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány eredeti példányát.

 

A pályázati felhívás közzététele:

A pályázati felhívás közzétételére a Petőfi Sándor Kulturális és Szabadidőközpont és Könyvtár, valamint Almásfüzitő Község Önkormányzatának honlapján kerül sor. A közzététel napjának a Almásfüzitő Község Önkormányzat honlapján való megjelenést kell tekinteni.

A pályázat benyújtásának határideje és módja:

Benyújtási határidő: 2025. január 15.

A pályázatot zárt borítékban, „Pályázat Petőfi Sándor Kulturális Szabadidőközpont és Könyvtár intézményvezetői beosztásának ellátására” megjelöléssel, Almásfüzitő Község Polgármesterének címezve, személyesen vagy postai úton a 2932 Almásfüzitő, Petőfi tér 7. szám címre lehet benyújtani. A postai úton továbbított pályázat akkor tekinthető határidőben benyújtottnak, amennyiben a postára adás napja nem későbbi, mint a pályázat benyújtási határideje.

Személyes leadásra az Almásfüzitői Polgármesteri Hivatal Titkárságán hivatali időben van lehetőség.

A pályázat elbírálásának módja, határideje:

Az érvényes pályázatot benyújtó pályázót a pályázati határidő lejártát követő harminc napon belül a munkáltatói jogkör gyakorlója által létrehozott, – a kulturális intézmény alapfeladatait érintően szakértelemmel rendelkező tagokból álló – szakmai bizottság hallgatja meg.

Az érvényes pályázatot benyújtó személyek a szakmai bizottság ülésére meghívást kapnak.

A munkáltatói jogkör gyakorlója a pályázatokról a bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve, a pályázati határidő lejártát követő hatvan napon belül, vagy ha e jogot testület gyakorolja, a következő ülésén dönt.

A pályázat elbírálásának határideje várhatóan: 2025. február 15.

 

A pályázat kiírója a pályázókat a munkáltatói jogkör gyakorlója döntéséről írásban értesíti és a nem nyertes pályázatokat a döntést követően visszajuttatja.

 

A pályázat kiírója fenntartja annak jogát, hogy a pályázatot visszavonja, új, módosított kiírást tegyen közzé, vagy az eljárást lefolytatva azt eredménytelenné nyilvánítsa.

 A pályázattal kapcsolatban további tájékoztatás Szabó Gergely polgármestertől kérhető az +36 (34) 348-251 telefonszámon, vagy a polghiv@almasfuzito.hu e-mail címen.