Ügyintézési rend veszélyhelyzet idején a Polgármesteri Hivatalban

A koronavírus megváltoztatta az életünket. COVID-19, az új koronavírus által okozott betegség elleni védekezés, és a megelőzést célzó intézkedések átírták a megszokott életritmusunkat, időbeosztásunkat. Az iskolák bezárták kapuikat, a szülőknek otthon kell a tanulást segíteni és felügyelni, az egyetemisták hazaköltöztek, az intézmények, gyárak, szolgáltatások csökkentik a kapacitásukat, és a nyitvatartásukat.

A hivataloknak is alkalmazkodni kell az új munkarendhez. Az Almásfüzitői Polgármesteri Hivatal szeretné ebben a megváltozott helyzetben is az ügyfeleket szolgálni. A lakosság, főként az idős korosztály egészségének védelmében a személyes ügyintézés lehetőségét ezért jelenleg nem tudjuk biztosítani! Kérjük Önöket, hogy türelemmel, megértéssel fogadják az ügyfélfogadási rend változását! Ez az intézkedés nem öncélú, nem csak a hivatali munkatársak egészségének megóvását célozza. Almásfüzitőn sok szépkorú él, akik jellemzően személyesen szokták intézni ügyeiket, és könnyen megfertőződhetnek a tárgyak érintésével (pl. kilincs, toll, iratok, asztal, pult, pénz) ha a hivatalban tartózkodnak. A fiatalabb korosztály lehet, hogy tünetmentes, de hordozza a betegséget, az idősekre nézve azonban rendkívül veszélyes ez a vírus.  Javasoljuk minden kedves ügyfélnek, hogy amennyiben nem halaszthatatlan az ügye, NE MOST jöjjön a polgármesteri hivatalba! Ha mégis szeretne valamit elintézni, akkor elektronikus úton kezdeményezze az ügyeit. Aki nem jártas az informatika világában, kérjen segítséget a fiataloktól, hiszen jelenleg minden diák távoktatásban tanul, és az iskolások már sokkal könnyebben eligazodnak az e-ügyintézésben is. A www.almasfuzito.hu honlapon keresztül tájékozódhatnak, indíthatnak ügyeket az e-önkormányzat segítségével. A település honlapján megtalálhatóak a hivatali telefonszámok is, ügyeletes munkatársunk készséggel segít Önöknek.

S azt kérdezik, hogy a kollégáim vajon ez idő alatt mit csinálnak? A hivatal “home office” üzemmódra állt át. Ez azt jelenti, hogy jellemzően otthonról dolgozunk, és az elkészült iratokat, feladatokat elektronikus úton dokumentáljuk, és eljuttatjuk a hivatalba. Hetente ügyeleti beosztást készítünk, és aki nem tudja megoldani az otthoni munkavégzést, vagy a feladat személyes jelenlétet kíván, akkor természetesen a szokásos munkarendet választjuk. A távmunka tehát nem szabadságot jelent, hiszen a határidős feladatokat így is el kell végezni. Az otthoni munkavégzés fegyelmet és pontos időbeosztást kíván. Az önkormányzati feladatokat önállóan, a háttérben kell most elvégezni, és úgy, mint a diákok esetében, a számonkérés sem marad el. Munkatársaimmal elektronikus úton, és a jól ismert közösségi oldalakon folyamatosan tartjuk a kapcsolatot és konzultálunk. A rugalmas munkavégzés lehetőségét 2013-ban pályázat keretében már kialakítottuk, és megteremtettük az informatikai hátterét.

A Polgármesteri Hivatal eleget tett a Kormány kérésének, ajánlásának, és ha teheti, otthonról dolgozik. Önök is fogadják meg a tanácsot, és maradjanak otthon! Előzzük meg a betegséget, a járvány elterjedését, hiszen Almásfüzitőn többségben van az idősebb korosztály. Vigyázzunk magunkra! Vigyázzunk egymásra!

Dr Szeidl Bernadett

jegyző